Csepeli Triál Kupasorozat

VERSENYKIÍRÁS 2021

 

Helyszín:                           Csepeli Triál Park
                                            1212 Budapest, Rákóczi tér 33,

Futamok:                          később kerül kiírásra

Nevezés:                           a futam napján 9:00 – 10:00 között a helyszínen

 

Nevezési díj:                    2000 Ft/fő/futam.

 

  1. Általános szabályok:

1.1.   A versenyre bárki nevezhet kortól és nemtől függetlenül.

1.2.   Egy versenyző, egy versenyszámban csak egy autóval nevezhet.

1.3.   Egy autóval csak egy versenyző nevezhet.

1.4.   Egyéb felmerülő kérdésekben a versenybíróság a helyszínen hoz döntést.

1.5.   A versenyszabályok bármelyik pontjának megsértése a versenyző azonnali kizárását vonhatja maga után!

 

  1. Verseny menete:

2.1.   Minden versenyző egyedül vesz részt a versenyen, segítő nincs. 14 év alatti versenyzőknél, 1 felnőtt kísérő megengedett.

2.2.   A verseny előtt minden nevezőnek regisztrálnia kell magát a versenybíróságnál, valamint az autóját át kell adni műszaki átvételre. A versenyző ezután már nem módosíthatja az autót a verseny végéig.

2.3.   Az adott verseny indulási sorrendje:

          2.3.1.   A nevezés lezárását követően, a verseny napján kerül kisorsolásra.

          2.3.2    Minden futamon az elsőnek induló versenyző, * jelölést kap.

          2.3.3.   A sorsolás alapján az első *-al nem jelölt versenyző, előre ugrik első indulónak, ha első indulónak *-al jelölt versenyző lett kisorsolva.

          2.3.4.   Ha az összes nevező * jelöléssel rendelkezik, az eredeti sorsolás adja a rajtsorrendet.

       

  1. Lebonyolítási szabályok:

3.1.   A verseny előtt a pályán minimum fél órás szabadedzésre van lehetőség, közvetlenül a verseny megkezdése előtt.

3.2.   A kapuk kihelyezése után gyakorlásra már nincs lehetőség a terep kibójázott részén.

3.3.   A versenypályát a Pace Car futama teszteli az első versenyző előtt. Az autónak meg kell felelnie a versenyszabályzatnak és pontozott, mért futamot megy. (A Pace Car és sofőrje nem vesz részt a versenysorozatban, eredménye nem számít bele sem a futam, sem az összetett eredményekbe!)

3.4.   A verseny időtartama alatt a pálya területén csak a versenyzők, valamint a kijelölt pályabírók tartózkodhatnak.

3.5.   A verseny alatt csak a versenyző nyúlhat az autóhoz.

3.6.   Az akkumulátor cseréje vagy a technikai probléma esetén a javítás (maximum 20 perc időtartamban) megengedett.

3.7.   Ha a versenyző a startnál technikai problémát észlel, erről tájékoztatnia kell a versenybírót, aki ebben az esetben annyi szerviz időt biztosít, ameddig a következő versenyző teljesíti a pályát. Ha ennyi idő alatt nem sikerül az autót megjavítania, az a versenyző kiesését vonja maga után. Ha sikerül menetkész állapotba hozni az autót, indulás előtt be kell mutatni a versenybírónak, aki eldönti, hogy a szükséges javítások, esetleges változtatások megfelelnek a versenyen való részvételnek (lásd 4. pont). A jogosulatlan előnyszerzést segítőváltoztatások a versenyző azonnali kizárását vonják maguk után.

3.8.   A verseny során a mindenkori bíró a versenyző kérésére segítséget nyújthat.

  1. A versenyre olyan autóval lehet nevezni, amely megfelel az alábbi kritériumoknak:

4.1.   Csak az első kerekek kormányozhatók.

4.2.   Szabályzó: előre+fék+hátra vagy előre+hátra menetes.

4.3.   Minimális nyomtáv nem lehet kisebb 215 mm-nél (a gumik külső szélén mérve),

4.4.   A minimális tengelytáv nem lehet kisebb 240 mm-nél (az első és hátsó kerékcsavarok között),

4.5.   A karosszériának vagy a sárvédőnek / sárvédő szélesítésnek (továbbiakban sárvédő), a gumi 1/3-át kell takarnia kell (a futófelület legmagasabb pontján mérve), legalább az egyik tengelynél,

4.5.1.    A sárvédőnek fixen rögzítve kell lennie a karosszériához.

4.5.2.   A sárvédő anyaga, a karosszéria anyagával megegyező, vagy annál keményebb kell, hogy legyen.

4.6.   Az autó hosszát a karosszéria határozza meg, bármilyen hosszú lehet, de a kerekeknek illeszkedniük kell a kerékjárati ívekhez.

4.7.   Felni: maximális mérete 1.9”.

4.8.   Gumi: 1.9”-es felnire való vagy 1.9”-es felnihez igazított bármilyen típusú lehet. Maximális külső átmérő 125 mm.

4.9.    Motor: a gyári (RTR) vagy,

4.6.1.   21T (3-5 pólus) vagy ennél nagyobb körszámú kefés, vagy ezzel egyenértékű vagy nagyobb körszámú kefe nélküli.

          4.6.2.   540-nél kisebb motor esetén, kisebb körszámú is megengedett.

4.10.   Áttétel: szabadon választott.

4.11.   Az autónak rendelkeznie kell első lökhárítóval vagy azzal egyenértékű szerelvénnyel:

4.11.1.   Ami az első kerekek elé nyúlik minimum 5mm-el (a legmélyebb pontján mérve).

          4.11.2.   Legmélyebb pontja a kerék felső futófelülete alá nyúlik minimum 5mm-el.

4.12.   Az autónak rendelkeznie kell minimum 2 fehér + 2 piros lámpával az éjszakai versenyeken. (A tető LED sor nem helyettesíti a lámpákat!)

4.12.1.   A lámpa fixen a karosszériához / vázhoz / lökhárítóhoz kell legyen rögzítve.

4.12.2.   A kaszni jellegéhez illeszkednie kell, scale lámpa hatását kell keltse.

FIGYELEM: A kasztnin fúrt lyukon kilógatott LED nem megfelelő kialakítás, ahogy a szigetelő-/ragasztószalaggal „felrögzített” és/vagy fejlámpa stb. sem. Ideiglenes kialakítások nem elfogadottak.

                4.12.2.   A lámpák a kasztni belsejét nem világíthatják meg.

                4.12.3.   Éjszakai versenyen az ESC és a vevő LED-jét nem kell letakarni.

4.12.4.   „Rocklight” nem használható.

4.13.   Nem engedélyezett: DIG illetve olyan funkció, melyek alkalmasak az első vagy hátsó kerekek fékezésére, gyorsító áttétel engedélyezett.

4.14.   Az első vagy hátsó kerekek szabadon futása megengedett.

4.15.   Akkumulátor típusa, mérete, teljesítménye: szabadon választott.

4.16.   Távirányító: bármilyen rendszerű használható (AM, FM, 2,4GHz), adott esetben frekvenciaegyeztetés szükséges.

 

  1. Egyéb kiegészítők használata:

    Csak olyan kiegészítő használható, amit az autó önerőből magával visz a futam alatt.

5.1.    Homokvas/mászóvas és használata:

5.1.1.   Maximális mérete 150×50 mm.

5.1.2.   A vasak csak rendeltetésszerűen használhatók (kerék akasztónak leszúrni tilos).

5.2.2.  Amikor nincs használatban, a homokvasnak az autón kell lennie (zsebben, kézben vinni nem megengedett, de a pálya következő pontjára előre helyezhető).

5.2.   Csörlő használata:

5.2.1.   A csörlőkábelt csak a pályán található tereptárgyakhoz lehet rögzíteni (a pálya területét határoló kerítés nem ilyen tereptárgy), amennyiben erre nincs lehetőség, akkor csak olyan élethű (scale) segédeszköz használható, amit az autó a verseny alatt a karosszériára (platóra) rögzítve magával tud vinni.

5.2.2.   A csörlőkötél autóból kilógó hossza maximálisan 150 cm lehet a rögzítéshez szükséges scale segédeszközzel együtt. (ha hosszabb, nem kell levágni, elegendő, ha meg van jelölve, a fent jelölt paramétereknek megfelelő hosszúságnál!).

5.3.   Fordító kampó használata megengedett, a csörlő használatával azonos feltételekkel.

5.4.    Vontató kötél használata megengedett, a csörlő használatával azonos feltételekkel.

 

  1. A futam végeredményének megállapítása:

6.1.   A szintidőn belül teljesítő versenyzőknek a végeredmény alapjául a gyűjtött hibapontok számítanak (minél kevesebb pontja van a versenyzőnek, annál jobb helyezést ér el).

6.2.   A szintidőt túllépő versenyzők a szintidőn belül teljesítő versenyzők mögé sorolódnak, az elért pontszámuk alapján.

6.3.   Szintidő: a Pace Car egész percben mért (felfelé kerekítve) szintideje + minimum 50%.

6.4.   Pontazonosságnál az kapja a jobb helyezést, aki kevesebb időt töltött a pályán.

6.5.   Ha a verseny két körös, a két kör hibapontjainak, időinek az összege fog a végeredmény alapjául szolgálni.

 

  1. Pontozás:

7.1. Tolatás 1 hibapont:

7.1.1   Megkezdett tolatásnak az számít, ami előremenet befejezése után következik, nem számít megkezdett tolatásnak, ha előremenet nélkül, két részletben tolat a versenyző, továbbá nem számít előremenetnek az autó tehetetlenségéből származó előregurulás (free wheeling).

          7.1.2.   Nem számít tolatásnak az autó tehetetlenségéből származó visszagurulás.

          7.1.3.   Egy versenyen 3 alkalommal lehet hibapont nélkül tolatni.

          7.1.4.   A 4. alkalomtól kezdve minden megkezdett tolatás 1 hibapont.

7.2. Csörlőzés 3 hibapont:

          7.2.1.   Egy versenyen, legfeljebb 3 alkalommal lehet hibapont nélkül csörlőzni.

          7.2.2.   A 4. alkalomtól kezdve minden megkezdett csörlőzés 3 hibapont.

7.2.3.   1 csörlőhasználatnak számít, amíg a kötél végét át nem helyezik egy másik rögzítési pontba, amelyek helyeit a versenyző szabadon eldöntheti (a versenyszabályzat 5.2. bekezdésben megfogalmazottak szerint).

7.2.4.   Ha a csörlőkötél kiakad, vagy a rögzítő eszköz elégtelenségéből kifolyólag a csörlőzési pont megváltozik, a következő akasztás, új csörlőzésnek minősül.

7.2.5.   A csörlőkábelt, a segédeszközt csak a kábel megfeszüléséig lehet kézzel érinteni, a tereptárgyat, amihez a kötél kapcsolódik, folyamatosan lehet tartani.

7.3.    Bója érintés 6 hibapont:

7.3.1.   A kapuk minimális mérete 280mm (bójától bójáig).

7.3.2.   A bója legkisebb érintése (a homokvasra is érvényes).

7.3.3.   Egy bója érintése után nem számít újabb hibának, ha a kapu elhagyása előtt többször hozzáér az autó, vagy akár kidönti a bóját.

7.3.4.   A kapu bójáinak érintése külön-külön számít.

7.3.5.  A már előzőleg teljesített kapuk bójáinak újbóli érintése (lásd: 7.3.2. – 7.3.4.).

7.4.    Pályaelhagyás 12 hibapont: pályaelhagyásnak minősül, ha a nyomvonalat, a „skidplate” közepe vagy 2-nél több kerék elhagyja vagy a versenyzőnek kézzel kell a pályára visszahelyeznie az autót, vagy csak kézzel érintés után tud tovább haladni a pályán.

7.4.1.   Pályaelhagyás esetén az autó a pálya bármely pontjára visszahelyezhető az elhagyás helye és a már teljesített kapu közötti szakaszon.

 

7.5.    Pálya szélének érintése 1 hibapont: A pálya határoló szalag, vagy más a pálya szélét jelölő tárgyat (továbbiakban határoló) érint az autó bármely része.

7.5.1.   Mindaddig 1 hibának számít az érintés/ráhajtás/áthajtás, amíg az autó hozzáér a határolóhoz.

          7.5.2.   Pálya elhagyásnál jár a hibapont, ha az autó érintette a határolót.

          7.5.3.   A pályán kívülről történő visszahajtás nem jár hibaponttal.

7.6   Kézzel érintés 12 hibapont: Kézzel érintésnek minősül, ha az autót a versenyző úgy érinti meg, hogy azzal valamilyen előnyre tesz szert. Pl.: borulás megakadályozása, az autó visszaborítása a talpára, stb… Nem minősül kézzel érintésnek a csörlőzés megkezdéséhet, csörlőzési irányváltáshoz vagy a csörlőzés befejezéséhez szükséges érintés.

7.7.   Egy akadály vagy pályaelem teljes kihagyása 24 pont: kihagyásnak számít, ha a versenyző próbálkozás nélkül áthelyezi az autót az akadályvégére.

7.8.   A szponzor molinók, táblák, menetirány jelző tábla minden érintése 6 hibapont.

7.9.   Összetett hiba:

7.9.1   Ha a pályaelhagyás esetén pályaszéle is érintve volt, mind a két hibapont felírandó.  

7.9.2   Pályaelhagyás esetén, az autó, kézzel visszahelyezhető a pályára, a versenyszabályzat 7.4.1. bekezdésében megfogalmazottak szerint.

  1. Összetett eredmények számítása:

8.1.    a versenysorozat versenyzői a verseny során, futamonként, a helyezések és a résztvevők száma alapján kapnak pontokat,

8.2.    az utolsó helyezett 1 pontot kap, majd helyezésenként 1 ponttal növekszik az eredmény,

8.3.    az első 3 helyezett plusz pontot kap (3. 1 pontot; 2. 2 pontot; 1. 3 pontot),

8.4.    a sorozat futamain a legtöbb pontot gyűjtő versenyző, lesz a bajnok.

8.5.    Pont azonosság esetén:

          8.5.1.   a több jobb helyezést elért versenyző kapja a jobb eredményt,

          8.5.2.   amennyiben a 8.5.1. pont sem vezet döntésre, „hirtelen halál” verseny keretében döntik el a versenyzők a sorrendet, azaz egy rövid pályán versenyeznek az alábbiak szerint:
                                  – ha bóját érint a versenyző, kiesett,
                                  – aki hibátlanul teljesíti és/vagy jobb az ideje, az győz
                                  – ha mind a ketten kiesnek, akkor az győz, aki tovább jutott hiba nélkül.

 

  1. Díjazás:

9.1.    A futamokon az első 5 helyezett érmet kap.

9.2.    Az összetettben az első 3 helyezett kupát/serleget kap.

9.3.   A „Dilifutam” első 3 helyezettje egyedi díjat kap.

9.4.    Azok között a versenyzők között, akik a versenysorozat futamainak nagyrészén 80%+1 (7-ből 5, 6.ból 5,5-ből 4) versenyen részt vettek, az évzáró versenyen, tárgynyereményt sorsolunk ki (a sorsolásban a versenyen induló szervezők nem szerepelhetnek). 

A szervezők fenntartják a jogot arra, hogy a szabályzat bármikor megváltozhat, kiegészülhet, mely(ek)ről a versenyzőket megfelelő időben és módon tájékoztatni fogják.

 

Budapest, 2021.01.14.

 

                                                                                              Csepeli Modellező SE